Risipa de key_press | Programare

Programare .Net | Tehnici de programare | Tutoriale | Lectii si exemple

Risipa de key_press | Programare - Programare .Net | Tehnici de programare | Tutoriale | Lectii si exemple

{P} ITFest 2013 a dat drumul la înscrieri

ITFest 2013 a dat drumul la înscrieri!
De acum ai şansa să te înscrii la Concursul de proiecte, Workshop-uri și LAN Party-ul din cadrul ITFest 2013!
Concursul de proiecte reprezintă o parte importantă din cadrul ITFest. Aici elevi și studenți din întreaga țară au ocazia să se întâlnească într-un mediu care facilitează schimbul de experiență sau idei și, binenînțeles, să își prezinte lucrările, fiind recompensați în funcție de valoarea acestora.
Căutăm proiecte din următoarele domenii:
– Programare (inclusiv web)
– Design (media și web)
– Aplicații mobile
– Jocuri
– Hardware
Te poţi înscrie cu un proiect realizat de tine, sau într-o echipă de maxim 5 persoane.
Termenul limită pentru înscrierea unui proiect este 24 februarie, așa că nu mai aștepta și înscrie-te! Vei avea șansa să câștigi unul din premiile oferite de sponsorii noștri!

Dacă vrei să înveți ceva nou te așteptăm să te înscrii la Workshop-urile noastre. Acestea vor avea următoarea tematică:
Mobile Development : Android, Windows Phone 8, iOS
Game Development
Antreprenoriat în IT
Data limită pentru înscrierea la un proiect este 4 martie, dar locurile sunt limitate așa că grăbește-te și înscrie-te!

Dacă vrei să te distrezi și să demonstrezi că ești cel mai bun jucător de DOTA 2, LOL sau FIFA 11 te așteptăm să te înscrii la LAN Party, unde vei întâlni mulți alți tineri dornici de reușită. Pe lângă faptul că poți demonstra că ești cel mai bun, primele 3 locuri vor câștiga și câte un premiu.

ITFest 2013 va avea loc între 6 şi 10 martie, la Timişoara!

Pentru mai multe detalii și pentru înscriere intră pe http://www.itfest.ro .

Terminologie transfer date in telefonia mobila.

Pe ecranul telefonului mobil apar numerosi indicatori care ne informeaza ce se intampla in spatele ecranului, indicatori pe care nu ii observam, sau cu care suntem atat de obisnuiti incat nici nu ne mai intrebam ce reprezinta si de ce sunt acolo – pur si simplu ne-am obisnuit sa ii vedem pe ecran.

Am gasit astazi o explicatie (in engleza – daca cineva dintre cei care citesc o traduce il rog sa puna traducerea intr-un comentariu) a simbolurilor care apar in iconul care indica conectarea la serviciul de date. Explicatia este urmatoarea:

Continue reading

Ce “php chart library” mi se potriveste?

Vreau sa construiesc o aplicatie web in php care, la un moment dat, presupune desenarea unor grafice. In aplicatie or sa fie si cateva bannere (sau adwords), din cauza asta nu am gasit nici o librarie gratuita. Toate librariile sunt gratis pana cand incasezi primul leu din aplicatie.

Din acest motiv postez aici in speranta ca cineva imi poate recomanda o librarie php care sa imi deseneze grafice simple. Nu ma intereseaza facilitati de tip animatie, flash etc. Ceea ce ma intereseaza pe mine e sa aiba posibilitatea de a desena grafice de baza, pe care sa le pot atat randa cat si exporta in format png sau jpg.

Si inca o conditie: trebuie sa fie simplu de instalat, invatat si folosit – sunt “super-incepator” in php.

Vre-o sugestie?

Samsung Omnia si syncronizarea

Am primit de la munca un telefon care ruleaza windows phone 7.5 si am vrut sa imi copiez contactele din vechiul meu Nokia n97 in noul telefon. M-am gandit sa fac aceasta operatie prin intermediul Outlook: sincronizez n97 cu Outlook apoi vin cu samsung si fac acelasi lucru!

Intre n97 si outlook sincronizarea a mers perfect, aplicatia ovi store si-a facut treaba simplu si eficient. In cateva minute aveam toate contactele salvate in Outlook. Am deconectat batranul nokia si am conectat mult mai tanarul Samsung Omnia. Windowsul meu (7) instalat in calculator a detectat telefonul si a inceput sa instaleze driverele corespunzatoare – m-as fi mirat sa fie probleme tocmai la drivere! In timpul instalarii driverelor am fost intrebat daca vreau sa instalez zune. Am downloadat si instalat acest program. Am sperat ca acest zune sa imi permita sincronizarea intre calculator (outlook) si telefon. Din pacate sincronizarea nu s-a referit la contacte (outlook) ci numai la muzica, filme si poze, deci…. neinteresant. Pana in momentul acesta nu am gasit o cale de a pune contactele din outlook in telefon.

Ceea ce telefonul stie sa faca e sa se sincronizeze cu un cont de gmail (m-am mirat ca stie asa ceva). Solutia, pe care o mai aman, deocamdata, in speranta ca o sa gasesc ceva ce mi s-ar parea logic si normal sa existe, adica sincronizare intre outlook si telefonul mobil, este o mare bila neagra pentru Microsoft, de la care ma asteptam sa aiba macar un minim de comunicare intre produsele proprii.

Numar suma de patrate perfecte

Se citeşte de la tastatură un număr natural. Sa se decida dacă acesta poate fi scris ca şi suma de două patrate şi sa se afişeze toate soluţiile găsite.

Problema propusa si rezolvata de robert

Analiza Programului
Se verifica toate perechile de numere mai a caror suma este numarul dat daca sunt patrate perfecte.

Solutia, neoptinizata, primita de la un cititor (robert), caruia ii multumesc pentru implicare, este:

#include
#include
using namespace std;
bool verif_nr(float nr)
{
    bool patrat=false;
    if ((sqrt(nr) * sqrt(nr)) == nr)
        patrat=true;
    return patrat;
}
int main()
{
    float nr, nr1, nr2=0;
    cout<>nr;
    for(nr1=2; nr1<=nr/2; nr1++)
    {
        if(verif_nr(nr1))
        {
            nr2=nr-nr1;
            if(verif_nr(nr2))
                cout<<nr<<"="<<sqrt(nr1)<<"^2"<<" + "<<sqrt(nr2)<<"^2"<<endl;
        }
    }
    return 0;
}

Un voluntar pentru o solutie in c#??

Video tutorial android – comunicarea intre ferestre

Pana acum am folosit in exemplele din aceasta serie – care e la inceput – numai o singura fereastra sau 2 ferestre distincte, care nu prea comunica intre ele. E cam inutil sa ai o aplicatie a caror ferestre nu comunica.
In acest episod, care e format din 6 filmulete, intinse, insumat, pe o perioada de cam o ora si jumatate, vom construi o prima aplicatie functionala, care face ceva. In acest episod voi arata cum se construiesc 2 frestre (Activity), cum se navigheaza intre ele, cum se transfera un obiect intre ele si cum se creaza dinamic controale (views). Urmeaza ca in episodul urmator sa completez aplicatia si sa salvez/incarc datele introduse.
Aplicatia pe care o voi crea se numeste “Friends Book”, un fel de agenda telefonica. Nu m-am gandit cat de mult voi dezvolta aceasta aplicatie fara importanta practica, insa o voi folosi cateva episoade – e mai usor de invatat pe o aplicatie concreta (chiar daca inutila) decat din exemple distincte, fara legautra intre ele, si fara un scop precizat.
Asa cum spuneam, aplicatia are 2 ferestre:
1. Fereastra principala (MAIN), in care putem vedea lista prietenilor introdusi, si in care putem sa facem managementul acestora si
2. Fereastra unde vom adauga sau edita un prieten din lista noastra.

Continue reading

Intents: navigarea intre ferestre (Activities)

In acest episod voi introduce un nou concept: Intent. Intent este o metoda de a lega mai multe ferestre intre ele. ferestrele nu trebuie sa apartina in mod necesar aceleasi aplicatii, de exemplu pot apela in aplicatia mea fereastra de dialer a telefonului la fel cum pot apela orice fereastra a aplicatiei mele!
Un Intent se foloseste, de obicei, ca parametru al metodei startActivity() a clasei Activity. In momentul in care o noua fereastra apare, fereastra care a deschis-o, cea unde am executat startActivity, nu este distrusa, ci plasata intr-o stiva si se poate reveni la ea prin apasarea butonului back.

Continue reading

Ferestre de dialog in Android

In acest episod, alcatuit din trei filme, din cauza duratei – nu am vrut sa depasesc 10-12 minute pe episod, insa am reusit sa reduc numai pana la 15 minute – voi vorbi despre ferestre de dialog si cum pot fi ele create. Voi exemplifica prin deschiderea a patru ferestre (pe rand, nu toate de-odata) care vor avea urmatorul continut:

  • O lista de checkBox-uri
  • Un indicator de progress
  • Un selector de data (DatePicker)
  • Un selector de timp (TimePicker)

Fereastra aplicatiei va arata asa:

iar la apasarea butoanelor va fi afisat un dialog corespunzator.

Intra in articol pentru video si codul java