Risipa de key_press | Programare

Programare .Net | Tehnici de programare | Tutoriale | Lectii si exemple

Risipa de key_press | Programare - Programare .Net | Tehnici de programare | Tutoriale | Lectii si exemple

SFM – proiect final partea 1

&#160&#160&#160&#160 In acest articol vom incepe partea a treia din aceasta serie dedicata Windows Mobile si Compact Framework, la sfarsitul careia vom avea o aplicatie 100% functionala scrisa in C#. Aceasta parte va fi o insumare a celor prezentate pana in acest moment.

&#160&#160&#160&#160 Dezvoltarea unei aplicatii mobile este procesul prin care o aplicatie este construita pentru dispozitivele mobile (PDA, EDA, telefoane mobile). O astfel de aplicatie poate fi preinstalata in timpul fabricatiei sau cumparata/descarcata de la magazinele online.

I. Consideratii generale

&#160&#160&#160&#160 Foarte multi oameni au probleme in a-si contabiliza bugetul de cheltuieli personale, ajungand la finalul lunii in situatia de a nu sti pe ce au cheltuit salariul sau alte venituri. Plecand de la acest considerent doresc sa scriu o aplicatie care sa ii ajute pe oamenii care vor sa aiba o evidenta a cheltuielilor personale. Momentul cel mai bun de a nota o cheltuiala este in momentul in care ea este facuta, am decis ca aceasta aplicatie trebuie sa rueze pe un dispozitiv mobil – dispozitiv la care utilizatorul are in permananeta acces. Am ales, in acest caz, sa dezvolt o aplicatie care ruleaza pe telefoanele mobile cu sistem de operare Microsoft Windows Mobile 6.5.

II. Hardware necesar

&#160&#160&#160&#160 Toate telefoanele a caror care ruleaza Windows Mobile 6.5.

(la sfarsitul articolului, exista pentru download o lista cu cele mai populare telefoane cu Windows Mobile 6.5)

&#160&#160&#160&#160 Daca doriti un update la versiunea 6.5, puteti verifica pe siteul Microsoft compatibilitatea precedentelor sisteme de operare Windows Mobile.

III. Obiective

&#160&#160&#160&#160 Scopul acestei aplicatii este acela de a permite utilizatorului sa tina o evidenta a cheltuielilor si incasarilor proprii. Aplicatia este single user. Aplicatia trebuie sa fie cat mai simpla posibil iar cel care o utilizeaza sa nu aiba nevoie de timp de invatare pentru a putea utiliza aceasta aplicatie.

In orice moment utilizatorul trebuie sa poata vedea totalul venituri – cheltuieli (pe perioada selectata). Deasemeni, utilizatorul trebuie sa poata crea rapoarte pe perioada dorita, rapoarte pe care sa le poata salva in diverse formate (eventual sa le poata trimita email/SMS).

IV. Descrierea aplicatiei

&#160&#160&#160&#160 Numele aplicatie este SFM – Simple Finance Manager. SFM este o aplicatie windows mobile, care ruleaza pe versiunea 6.5 a sistemului de operare.

V. Dezvoltarea interfetei utilizator

Simplitate

&#160&#160&#160&#160 Simplitatea este un aspect important al interfetei utilizatorului. O interfata complexa face ca aplicatia sa fie mult mai greu de invatat, ceea ce inseamna o productivitatea redusa. Scopul interfetei e ca utilizatorul sa poate realiza rapid toate sarcinile oferite de program, utilizatorului prezentandu-i-se doar functionalitatile necesare la un anumit pas din aplicatie.

&#160&#160&#160&#160 In proiectarea unei interfete a utilizatorului trebuie sa se aiba in vedere, tot timpul, cursul executie si al programului. Controale care se refera la date care sunt legate unele de alte trebuie grupate impreuna pe forma.

Pozitia controalelor

&#160&#160&#160&#160 Locatia controalelor in cadrul interfetei-utilizator trebuie sa reflecte importanta si frecventa utilizarii. De exemplu, daca o forma colecteaza informatii obligatorii si optionale atunci controalele corespunzatoare informatiilor obligatorii trebuie sa aiba o mai mare importanta, evidentiere.

Consistenta

&#160&#160&#160&#160 O interfata-utilizator trebuie sa expuna un design consistent, consecvent in fiecare forma. In caz contrar, aplicatia poate produce impresia de dezorganizare, de haos, fapt ce poate duce la adoptarea aplicatiei de catre utilizatori mult mai greu.

&#160&#160&#160&#160 De cine este data consistenta? De culori, font, marime si tipurile de controale folosite.

Estetica

&#160&#160&#160&#160 Interfata pentru utilizator trebuie sa fie, pe cat posibil, primitoare, placuta. Atentie! Daca dorim sa creste atractivitatea aplicatiei, nu trebuie sa afectam simplitatea si claritatea.

&#160&#160&#160&#160 Se recomanda folosirea fonturilor cat mai lizibile, gen Times New Roman, Arial iar fonturile decorative sau efectele vizuale speciale sa fie folosite doar cand e cazul. (de exemplu, pentru evidentiarea informatiilor foarte importante).

&#160&#160&#160&#160 Vom incepe dezvoltarea aplicatiei mai intai pentru Windows Mobile 6.5 Professional, cu touchscreen. Lista cu uneltele necesare dezvoltarii unei astfel de aplicatii, se poate gasi in articolul Instrumente de programare pentru dispozitive mobile.

&#160&#160&#160&#160 Cu privire la structura, aplicatia va contine 3 ferestre:

fereastra principala Main Window,

fereastra Add Record,

fereastra Generate Report.

Deschidem Visual Studio 2008.

Cream un proiect de tip Smart Device, in C#,  avand ca ‘target platform’ Windows Mobile 6 Professional SDK si versiunea 3.5 pentru .Net Compact Framework.

  • In Solution Explorer, redenumim Form1  in MainWindow. Aceasta va contine toate inregistrarile si va fi fereastra principala a aplicatiei.
  • Adaugam in solutie (CTRL-SHIFT-A) o forma AddRecord, corespunzatoare ferestrei in care vom adauga inregistrari.
  • Adaugam in solutie o forma ReportGenerator, corespunzatoare ferestrei care va genera rapoarte.
  • Adaugam un folder in care vom adauga mai tarziu fisierele .cs necesare functionarii aplicatiei. Totodata, acest lucru ne ajuta si la o mai buna organizare a proiectului.

&#160&#160&#160&#160 Pana la acest punct, in Solution Explorer vom avea urmatoarea structura:

structura solutiei

&#160&#160&#160&#160 Modul in care interfata utilizatorului este construita va influenta foarte mult utilizatorii in decizia de a o cumpara/incerca/invata.

&#160&#160&#160&#160 In urmatorul articol, vom descrie functionalitatile fiecarei ferestre si vom realiza design-ul acestora avand in vedere recomadarile de mai sus.

O lista de telefoane mobile care ruleaza Windows 6.5:

  • MDA Vario V
  • MDA Compact V
  • HTC Snap
  • HTC Touch Pro2
  • HTC Touch Diamond2
  • HTC HD2
  • HTC Pure
  • HTC Imagio
  • HTC Tilt 2
  • Samsung Omnia II
  • Samsung Omnia LITE
  • Samsung Omnia PRO B7320
  • Samsung Intrepid
  • Omnia PRO B7320
  • Omnia PRO B7330
  • Omnia PRO B7610
  • Toshiba TG01 W
  • LG GM750
  • LG GM730
  • LG GM550
  • TMN Bluebelt 2
  • TMN Silverbelt
  • ZTE X60
  • Acer beTouch E100
  • beTouch E101
  • beTouch E200
  • Acer neoTouch
  • Garmin-Asus nüvifone M20
    • Category: Uncategorized
  • robert says:

    Salut,
    Ai reusit sa termini aplicatia?
    Am avut o idee similara dar lipsa de cunostinte in programare m-a oprit la idee si atat.
    Imi place claritatea informatiilor de pe blog, keep up the good work!
    Robert

    December 3, 2011 at 12:30 am
    • zeltera says:

      la nivelul la care am dorit sa o aduc e terminata. nivelul dorit a fost “proiect final de tutorial”.

      Daca ai imbunatatiri, esti binevenit sa le trimit.

      December 3, 2011 at 12:59 am

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*